Cieľ vzdelávacieho programu
- zrýchlenie, zefektívnenie projektov a zmien,
- profesionálnejšie vedenie ľudí a lepšia atmosféra,
- vyššia adaptabilita a efektívnosť firmy,
- časová i cenová úspora.
Manažment zmien prispieva k zrýchleniu a zefektívneniu projektov
Manažment zmien predstavuje, zjednodušene povedané, súbor postupov a nástrojov, ktoré manažéri využívajú na riadenie ľudskej stránky pri realizácii väčších, ľudsky náročných projektov vo firme. Medzi také môžeme zaradiť všetky projekty, ktoré pre zamestnancov predstavujú hrozbu, vyvolávajú obavy alebo „len“ vyžadujú, aby zamestnanci vo svojej práci robili niečo inak. V manažérskej praxi ich zvyčajne označujeme pojmom „zmena“. Príkladom môže byť:
- prepúšťanie,
- zásadná zmena obchodnej alebo firemnej stratégie,
- zavedenie novej, zložitej výrobnej technológie,
- zlúčenie s inou spoločnosťou (ktoré je zároveň zlúčením dvoch kultúr a prináša obavy zo straty zamestnania),
- akýkoľvek iný projekt, ktorého úspech bude závisieť do veľkej miery od spolupráce a miery zapojenia pracovníkov firmy.
Manažment zmien vznikol ako reakcia na opakujúce sa problémy v riadení veľkých transformačných projektov vo firmách.